Ana içeriğe atla

Kurumsal resmi blog yöntemi

Kurumsal resmi blog yöntemi


Şirketlerin kendileri ile ilgili haber ve duyurularını daha samimi bir şekilde halka açtıkları bloglardır. Dünyada ve iş hayatında giderek önem kazanmaktadır. Türkiye'de az sayıda olsa da bazı şirketler şirket bloglarını hizmete sunmaya başlamıştır. Aslında yeryüzündeki akım, şirketin doğrudan değil, samimi karakterdeki bazı çalışanların desteklenmesi yoluyla bloglamaktır. Hatta en ünlü şirket bloglarını tutan Microsoft çalışanları, samimiyetlerine inandırmak için ara sıra rakip firmaların ürünlerini de övmekte, reklamını yapmaktadır.
Kurumsal blog, işletmelerin ya web sitelerinin altında yada ayrı bir site olarak marka ismini / şirket ismini blog ismi iliştirilmiş bir domain üzerinde yapmış oldukları düzenli yayıncılıktır. Genellikle blog.şirtket.com ya da özel bir domain altında şirketBlog.com gibi ayrı bir site olarak kurgulanır.
Kurumsal bloglar sosyal medya stratejisinin ayrılmaz bir parçasıdır ve başarılı seo çalışmaları için kesinlikle sosyal medya ile entegre olmalıdır.
Blog dünyasının gelişmesiyle birlikte , markalar bloglarını oluşturarak kullanıcılarla etkileşimde kalmayı ve sadık bir kitle oluşturmayı amaçlamaktadırlar. Kurumsal bloglar hedef kitlenize ulaşmak için en önemli araçlardan biridir.
Kurumsal bloglar, resimli, samimi, okunabilir yazılar olmalıdır. Markanın ana faaliyet konusuyla ilgili ilginç, renkli, eğlenceli çok uzun olmayan yazılar tercih edilmelidir. Kurumsal blog yönetiminde kullanıcılarla iletişimde kalmak ve aralarındaki bağı güçlendirmek için iyi araştırılmış özgün yazılarla doğru bilgiler verilmelidir. Kurumsal bloglar kriz yönetimi açısından da büyük önem taşır. Takip edilmesi açısından süreklilik büyük önem taşır.Kurumsal blog yönetimi, belirli bir strateji belirlenerek açılmalı ve yayın hayatına devam etmesi sağlanmalıdır. 
Kurumsal bloglar bülten yayınlama yeri değildir. Sektörle ilgili aramalarında en önde çıkılabilmesi büyük avantaj sağlar. Markanın kendisini övmesi ya da rakibini küçültmesi amacıyla kullanılmamalıdır. Kurumsal blog profesyonel bir içerik yönetimi ve SEO bilgisini gerektirir. Kurumsal bloglar için dış ya da iç kaynaklardan yararlanılabilir. İç kaynaklar, şirket çalışanları olabileceği gibi blog yazmak için daha profesyonel bir kişi de istihdam edilebilir. Dış kaynaklar için ise sektörle ilgili kanaat önderleri tercih edilmelidir. Kanaat önderlerinin yazılarını sosyal medyada paylaşmaları marka için bir avantaj olacaktır.
Kurumsal blogların amacı markanın sektördeki liderlik imajını pekiştirmek, kanaat önderi algısını geliştirmektir. Kurumsal blog yönetimi, hiç bilmediğiniz bir hatayı veya negatif yorumu gösterebilir. Bu sayede siz negatif bir durumu pozitif yöne çevirebilirsiniz. Kurumsal blog oluşturan markalar arasında sektörde ilk olmak önemli bir avantajdır.
Kurumsal SEO açısından çok önemli bir değere sahip olan kurumsal bloglar markanın tüketiciye ulaşmasındaki en hızlı yöntemlerden biridir. Kurumsal bloglar sayesinde geleneksel medyayı da etkilemek söz konusu olabilir ve böylece kurumsal iletişim açısından masrafsız bir şekilde avantaj sağlanır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Word Dosyasındaki Resimleri Silme - Kaldırma ?.

Microsoft Word dosyasındaki resimler toplu olarak kaldırmak Microsoft Word dosyasındaki resimleri toplu olarak kaldırmak için CTRL+H tuş kombinasyonunu kullanarak (bul-değiştir) penceresini açın. Açılan pencere de (aranan değer / find what) wordde resimleri silmek için aşağıdaki komutu yazın. ^g microsoft word de resimleri kaldırmak için (yeni değer / replace with) alanına hiçbirşey yazmayıp boş bırakın. (Tümünü değiştir /  Replace all) butonuna tıklayın. Bütün Microsoft wordde / word dosyasından bütün resimler kaybolur / silinir.

Animasyonun 12 Prensibi / Kuralı nedir ?

ANİMASYON Animasyon nedir ? Animasyon (canlandırma) , birkaç  resmin  arka arkaya hızlı bir şekilde gösterilmesiyle elde edilen hareketli görüntüdür. Geçmişte animasyonlar birkaç kağıda istenen resimlerin çizilmesi ve kâğıtların hızlıca geçirilmesi veya bir çemberin içine konup döndürülmesi ile yapılıyordu. Günümüzde  bilgisayar  teknolojisi hem  vektör  hem de  piksel  tabanlı animasyonlar yapılmasına olanak sağlamaktadır. 2D animasyon tekniğinde saniyede 12 kare çizilerek yapılır. Limited animasyon tekniğinde ise daha az kare çizilerek yapılmaktadır. Bir animasyon filmi yapılmadan önce karakter tasarımları arkasından senaryonun storyboard çalışması ve en son layout çalışması yapılmaktadır. Profesyonel bir şekilde yapılması planlanan bir animasyon filmine bu aşamalar geçilmeden başlanamaz. Animasyon teknikleri son zamanlarda yapılan işlerle teknikte sınır tanımadığını göstermiştir. Fakat genel olarak kategorize etmek gerekirse 3D, 2D, st...

YÖNETİMİN 14 İLKESİ - Henry Fayol - 1841 - 1925

YÖNETİMİN 14 İLKESİ (Henry Fayol – 1841 – 1925) 1. İŞ BÖLÜMÜ: Bir tek alanda çalışma ya da bir konuda uzmanlaşma, çalışanların daha hızlı deneyim kazanmalarına ve yeteneklerini düzenli bir şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. Çalışanlar, iş bölümü yapılarak daha verimli hale getirilebilirler. 2. YETKİLENDİRME/YETKELENDİRME: Talimatlar doğru bir şekilde verilmeli, bununla birlikte çalışanların görevleriyle ilgili yetkileri de dengeli bir şekilde dağıtılmalıdır. 3. DİSİPLİN: Çalışanların talimatlara riayet etmesi gerekir, ancak bu iki yönlü bir olgudur: Eğer yöneticiler, iyi bir liderlik sergileyip, takımın bir parçasıymış gibi hareket ederlerse, çalışanlarının iş talimatlarına riayet etmelerini sağlayabilirler. 4. TALİMATLARDA BÜTÜNLÜK: Talimatlarda çelişkiye yol açmamak için her çalışan yalnızca bir yöneticiye bağlı olmalıdır. 5. YÖNETİMDE BÜTÜNLÜK: Aynı görevleri yapan kişiler aynı amaçlara sahip olmak zorundadır. Bu, bir şirkette koordinasyonu sağlamanın temelidir. Yönetim bütünlü...