Kurumsal resmi blog yöntemi
Şirketlerin kendileri ile ilgili haber ve duyurularını daha
samimi bir şekilde halka açtıkları bloglardır. Dünyada ve iş hayatında giderek
önem kazanmaktadır. Türkiye'de az sayıda olsa da bazı şirketler şirket
bloglarını hizmete sunmaya başlamıştır. Aslında yeryüzündeki akım, şirketin
doğrudan değil, samimi karakterdeki bazı çalışanların desteklenmesi yoluyla
bloglamaktır. Hatta en ünlü şirket bloglarını tutan Microsoft çalışanları,
samimiyetlerine inandırmak için ara sıra rakip firmaların ürünlerini de
övmekte, reklamını yapmaktadır.
Kurumsal blog, işletmelerin ya web sitelerinin altında yada ayrı bir
site olarak marka ismini / şirket ismini blog ismi iliştirilmiş bir domain
üzerinde yapmış oldukları düzenli yayıncılıktır. Genellikle blog.şirtket.com ya
da özel bir domain altında şirketBlog.com gibi ayrı bir site olarak
kurgulanır.Kurumsal bloglar sosyal medya stratejisinin ayrılmaz bir parçasıdır ve başarılı seo çalışmaları için kesinlikle sosyal medya ile entegre olmalıdır.
Blog dünyasının gelişmesiyle birlikte , markalar bloglarını oluşturarak kullanıcılarla etkileşimde kalmayı ve sadık bir kitle oluşturmayı amaçlamaktadırlar. Kurumsal bloglar hedef kitlenize ulaşmak için en önemli araçlardan biridir.
Kurumsal bloglar, resimli, samimi, okunabilir yazılar olmalıdır. Markanın ana faaliyet konusuyla ilgili ilginç, renkli, eğlenceli çok uzun olmayan yazılar tercih edilmelidir. Kurumsal blog yönetiminde kullanıcılarla iletişimde kalmak ve aralarındaki bağı güçlendirmek için iyi araştırılmış özgün yazılarla doğru bilgiler verilmelidir. Kurumsal bloglar kriz yönetimi açısından da büyük önem taşır. Takip edilmesi açısından süreklilik büyük önem taşır.Kurumsal blog yönetimi, belirli bir strateji belirlenerek açılmalı ve yayın hayatına devam etmesi sağlanmalıdır.
Kurumsal bloglar bülten yayınlama yeri değildir. Sektörle ilgili aramalarında en önde çıkılabilmesi büyük avantaj sağlar. Markanın kendisini övmesi ya da rakibini küçültmesi amacıyla kullanılmamalıdır. Kurumsal blog profesyonel bir içerik yönetimi ve SEO bilgisini gerektirir. Kurumsal bloglar için dış ya da iç kaynaklardan yararlanılabilir. İç kaynaklar, şirket çalışanları olabileceği gibi blog yazmak için daha profesyonel bir kişi de istihdam edilebilir. Dış kaynaklar için ise sektörle ilgili kanaat önderleri tercih edilmelidir. Kanaat önderlerinin yazılarını sosyal medyada paylaşmaları marka için bir avantaj olacaktır.
Kurumsal blogların amacı markanın sektördeki liderlik imajını pekiştirmek, kanaat önderi algısını geliştirmektir. Kurumsal blog yönetimi, hiç bilmediğiniz bir hatayı veya negatif yorumu gösterebilir. Bu sayede siz negatif bir durumu pozitif yöne çevirebilirsiniz. Kurumsal blog oluşturan markalar arasında sektörde ilk olmak önemli bir avantajdır.
Kurumsal SEO açısından çok önemli bir değere sahip olan kurumsal bloglar markanın tüketiciye ulaşmasındaki en hızlı yöntemlerden biridir. Kurumsal bloglar sayesinde geleneksel medyayı da etkilemek söz konusu olabilir ve böylece kurumsal iletişim açısından masrafsız bir şekilde avantaj sağlanır.
Yorumlar
Yorum Gönder