İçerik kalitesi ve kullanıcı deneyimi,
popüler arama motoru Google’ın bir Web sitesinde en çok aradığı iki kavram.
Çeşitli algoritma değişiklikleri ve güncellemelerle bu iki kavramın gelişmesini
teşvik etmeyi hedefleyen Google, özellikle içerik kalitesi konusundaki
güncellemelerine devam ediyor. Bu yazımızda Google Phantom güncellemesiyle
ilgili detayları ve güncellemeden maksimum fayda elde etmeniz için
önerilerimizi paylaştık.
Herhangi
bir anda Google güncellemeleriyle karşılaşma ihtimali doğduğunda, Web yöneticilerini
bir telaş sarıyor. Güncelleme organik trafiği nasıl etkileyecek? Sıralama kaybı
yaşanacak mı? Bunlar gibi birçok soruyla karşı karşıya kalıyoruz ve güncelleme
süresinde sitemizdeki her şeyi tek tek kontrol etmemiz gerekebiliyor.
Geçtiğimiz hafta Panda
4.2 güncellemesinin devreye girdiğini ve veri değişiminin yavaş
yavaş gerçekleşeceğini gözlemledik. Şimdi, “Phantom” adıyla bilinen “İçerik
Kalitesi Güncellemesi“ni inceleyelim ve hangi noktalara dikkat
edilmesi gerektiğine göz atalım.
Phantom
algoritmasından bahsederken ya “içerik kalitesi
güncellemesi” ya da son dönemlerde “reverse Panda” (ters Panda) şeklinde
adlandırıldığını görmekteyiz. Bunun sebebi Phantom algoritmasının kaliteli
içeriğin ön plana çıkmasını amaçlayan Panda güncellemesiyle benzeşen bir
konsepte sahip olması. Şimdi sırayla algoritmaya dair detayları
inceleyelim:
1. Phantom algoritması, bir çeşit filtre içeriyor ve
temel sıralama algoritmasına entegre edilmiş. Güncelleme el ile kontrol
edilmiyor, bu sebepten herhangi bir zamanda sıralama değişikliği
gerçekleşebilir.
2. Phantom, sayfa düzeyinde çalışmakta. Yani sitenizdeki
düşük kaliteli içeriğe sahip olan sayfalar sıralamada gerilemekte, algoritma
sitenizin tamamını etkilemiyor. Ancak sitenizde yüksek oranda düşük kaliteli
içeriğe sahip sayfa varsa, doğal olarak tüm siteniz bundan olumsuz
etkilenmekte.
3. Panda güncellemesinden olumsuz etkilenmiş olan ve bu
etkiye rağmen herhangi bir eylemde bulunmamış Web siteleri Phantom
algoritmasından da etkileneceği için daha büyük bir sıralama kaybı
yaşanacaktır. Bu durumla karşılaşan Web yöneticieleri, Panda 4.1
güncellemesi yüzünden sıralama kaybı yaşandığını düşünüyorlardı.
Ancak Panda algoritması 10 aydır –geçtiğimiz haftaya kadar–
güncelleme almıyordu.
4. Güncelleme özellikle “nasıl yapılır?” temalı, kısa ve
öz içeriğe sahip Web sitelerinin yüksek düzeyde trafik kaybetmesine sebep oldu.
Genellikle kullanıcı tarafından üretilen ve bolca reklama sahip olan çoğu
sayfanın maksimum düzeyde olumsuz etkilendiğini söyleyebiliriz.
5. Bu güncelleme de yavaş yavaş, haftalar içinde devreye
girdi. Bazı Web sitelerinde 3-4 haftada etkisi görülürken, bazıları bir gün
sonra trafik kaybı yaşamaya başladı. Hızlı trafik kaybı yaşayan sitelerin genel
olarak içerik kalitesi problemi yaşadığını söylememiz mümkün.
6. Bazı büyük markalar da negatif etkiyi hissedenler
arasındaydı. Markanın bilinirliği ve otoritesi, güncellemenin olumsuz
etkilerini yumuşatmaya yetmemiş gibi görünüyor. İçerik kalitesi güncellemesi
her Web sitesini eşit düzeyde değerlendirmekte.
7. Tüm bu güncellemeler ve algoritma değişiklikleri
ışığında, neden bir site güncellemeden olumlu etkilenmişken diğerinin olumsuz
etkilendiği konusunda kesin bir şey söylemek çok mümkün olmasa da, tek
bildiğimiz şey içerik kalitesi ve kullanıcı deneyimi kötü olan sayfaların bu
olumsuzluğu kendine çektiğidir.
Mayıs
ayında devreye giren Phantom algoritma
güncellemesi ve geçtiğimiz hafta devreye giren
Panda 4.2 güncellemesiyle beraber, içerik kalitesi ve kullanıcı deneyimi
kavramları daha önemli hale geliyor. Özellikle 18 Temmuz’dan itibaren geçecek
olan bir aylık süre içerisinde trafik değişimini çok dikkatli şekilde takip
etmenizi tavsiye ederiz. Herhangi bir olumsuz etkiyle karşılaştığınızda, bunun
ilk sebebinin algoritma güncellemesi olması ihtimali çok yüksek.
İçerik Kalitesi ve
Kullanıcı Deneyimi
Bir
Web sitesinde neyin en iyi ve neyin en kaliteli olacağını söylemek oldukça
zordur. Sitenin hedefi, kullanıcılarının davranış profili, ürünün /hizmetin hedef
kitlesi, beklentiler ve gereksinimler ışığında genel bir fikir ortaya
çıkarabiliriz. Ancak kesin bir cevap vermemiz mümkün değildir.
Aynı zamanda bir Web sayfasının hem kullanıcıların zevkine hem de arama motoru
standartlarına hizmet etmesi gerekmektedir. Kısaca söyleyebiliriz ki, kullanıcı
deneyimi öğeleri kullanıcılarınıza, içerik kalitesi de arama motorlarına hitap
edebilir. Aynı zamanda kullanıcı deneyimi öğelerinin ve içerik kalitesinin hem
kullanıcı için hem de arama motorları için optimize edilmiş olması çok sağlıklı
olacaktır.
Kullanıcı deneyimini etkileyecek temel
etkenler nelerdir? Aşağıda bir kısmını inceledik:
İçeriğin Üzerindeki
Reklamlar ve Açılır Pencereler
Bir
sayfaya girdiğinizde içeriğin üzerinde bir anda beliren reklam görselini
gördüğünüzde ne yaparsınız? Genel olarak kullanıcıları bu reklamları sıkıcı
buluyor ve hemen kapatıyor. Sırf bu yüzden sitenizi terk eden kullanıcılar
olduğunu da söylemek isteriz. Google’ın 2012 yılında sayfa içeriğiyle ilgili güncelleme
geliştirmesi yaptığını biliyor muydunuz? Bu geliştirme aynı
zamanda içeriğin üzerine yerleşen görsel bazlı reklamları da kapsamakta ve bu
tür kötüye kullanılan reklamlar sayfanın cezalandırılmasına sebep olabilir. Bu
noktada ceza almamak için söz konusu reklamlarınızı sayfanın alt kısmına ve
okunur içeriğin dışındaki çerçevelere taşımanız büyük önem taşımaktadır.
Ayrıca çok sayıda açılır pencere (popup)
kullanmak da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen bir başka faktör. Sırf bu
yüzden birçok tarayıcı üzerinde açılır pencere engellemesi mevcut. Sadece
gereken koşullarda açılır pencere kullanımı olumsuz bir etki yaratmamakta.
Kendi Kendine Çalmaya
Başlayan Müzik ve Videolar
Kullanıcı Web sitesine girdiğinde
nereden geldiğini bilmediği gizemli bir müzik veya ses duyduğunda, bundan büyük
oranda rahatsız olmaktadır. Genelde bazı firmaların açılış sayfalarında
kullandığı müzik çalma yöntemi, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir.
Kullanıcılar müziğin veya sesin nereden kapatılacağını bulmakta zorlanmakta ve
çoğu zaman siteyi hemen terk etmektedirler. Eğer mümkünse müziğin veya sesin
çalınması için kullanıcıya bir tercih vermeyi deneyin.
“Peki
neden Youtube’a
girdiğinizde videolar biz başlat tuşuna basmadan başlıyor?” diye sorarsanız,
bunun sebebi Youtube’un bir video platformu olmasıdır. Siteniz video veya ses
platformu değilse, kullanıcıya dinletmek istediğiniz veya izletmek istediğiniz
içeriğin kontrolünü kullanıcıya bırakmanız deneyimi artıracaktır.
Yinelenen ve Kopya
İçerik
Sadece
Panda veya Phantom algoritmalarında değil, her koşulda yapılmaması gereken şey,
içeriğin kopyalanması ve / veya yinelenerek sunulmasıdır. Bir başka Web
sitesinden alınmış kopya içeriğin veya kendi sitenizde farklı URL’lerde
yayınladığınız aynı içeriğin sıralamanızı ve trafiğinizi olumsuz etkilemesi
kaçınılmazdır. Özellikle kullanıcı tarafından üretilen içeriğe göre şekillenen
Web sitelerinde (nasıl yapılır siteleri, sözlükler, forumlar vb.) kopya ve
yinelenen içerikle karşılaşma oranı çok daha yüksektir. Bu konuda örneğini
verebileceğimiz en bilindik isimlerden bir tanesi, Linkedin‘dir. Yukarıdaki örnekte de
görebileceğiniz gibi, farklı dillerde hizmet veren Linkedin, yinelenen içeriğin
yoğun düzeyde varlığını gözlemleyebildiğimiz bir platformdur.
Zayıf İçerik
Kopya ve Yinelenen içeriğin yanında,
içerik kalitesine etki eden en büyük faktör zayıf içeriktir. Daha önce de çokça
bahsettiğimiz zayıf içerik konusu, bir Web sitesinin bu tür güncellemelerden
olumsuz etkilenmesine sebep olan faktörlerin en başında gelmektedir. Zayıf veya
gereğinden fazla kısa bir içeriği olan sayfalar, kullanıcıların çok vakit
geçirmediği sayfalardır. Ayrıca genellikle arama terimlerine yeterli kadar
cevap vermedikleri için zamanla tercih edilmeyeceklerdir. Ek olarak, bir
sayfada yüksek olması olması beklenen “HTML / Text” (Kod- metin içerik) oranı,
HTML kodlarında ağır basıyorsa, o sayfanın içeriğinin zayıf olduğunu
söyleyebiliriz. Yazılı içeriğinizin HTML kodlarına uygun bir oranda olması çok
sağlıklıdır, çünkü arama motorları sitenizin yazılı içeriğini kodlarla birlikte
taramaktadır. Eğer çok fazla kod varsa veya kodlar yazılı içeriğe oranla ağır
basıyorsa, arama motoru sitenizi taramaktan vazgeçebilir.
En basitinden, biz bu konuyu birkaç
cümleyle anlatmaya çalışsaydık, sizin için ne kadar yeterli olurdu? Özellikle
çok sayıda detayı olan konularda yazılmış olan kısa ve zayıf metinler,
kullanıcıları tatmin etmediği için trafik kaybı yaşanmasına sebep olacaktır.
Tasarım Tercihleri ve
Hataları
Tasarım, kullanıcı deneyimini etkileyen
en büyük etkenlerden biridir. Tasarım, içerik kalitesi kadar büyük bir öneme
sahiptir, kullanıcının kararlarını ortalama %30 – %40 oranında etkileyen bir
etken olduğunu söyleyebiliriz. Bu da kötü tasarıma sahip olan bir Web sitesinin
%30 ila %40 oranında trafik kaybetmesi anlamına gelmektedir. Özellikle “spam”
kokan tasarıma sahip sitelerin bu güncellemelerden kurtulması neredeyse
olanaksız gibi. Kötü bir tasarım, kaliteli içeriğe erişimi zorlaştırdığı için
“yapılmaması gerekenler” konusunda başı çekmektedir.
404 Durum Kodları ve
Hata Sayfaları
Doğru şekilde oluşturulmamış 404
sayfaları kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen bir başka etkendir. Eğer kullanıcıyı
yönlendiren standart bir 404 sayfası hazırlanmamışsa, kullanıcının sitenizi
gezinmeye devam etmesi mümkün olmayacaktır. Aşağıda doğru şekilde
yapılandırılmamış bir 404 sayfası görmektesiniz:
404 sayfaları iki farklı sebepten
kaynaklanabilir. İlki, kullanıcı hatalı bir URL yazmış olabilir. İkincisi,
kullanıcı olmayan bir sayfaya gelmiş olabilir. İlk sebep Web yöneticisiyle
ilgili değildir ancak ikinci sebep her şekilde Web yöneticisiyle ilgili bir durumdur.
Daha önce var olan, arama motorlarının belleğine kaydedilmiş veya farklı bir
Web sitesinden link almış bir sayfanın 404 hata kodu vermesi, kullanıcı
deneyimini olumsuz etkilemektedir. Eğer mümkünse sayfanızı güncellemeniz veya
içerikle doğrudan ilgisi olan başka bir sayfaya yönlendirmeniz büyük önem
taşımaktadır. 404 sayfalarının sayısı giderek artıyorsa kontrolü ele
almanız gerekmektedir. Çok sayıda 404 sayfasının ortaya çıkması hem link
profilinizi hem de trafiğinizi negatif etkiler.
Kullanıcı
Yorumlarından Kaynaklanan Problemler
Bir
Web sitesinde sürekli denetlenmesi gereken konulardan biri de kullanıcıların
yaptığı yorumlardır. Sitenizde çok sayıda kullanıcı yorumu varsa, hepsini
denetlemek ve düzenlemek çok zamanızı alıyor demektir. Phantom güncellemesi, bu
konudaki denetimsizliği cezalandıracak şekilde şekillendirilmiştir.
Sayfanızdaki yorumlar için her ne kadar “noindex” meta etiketi eklemiş olsanız
da, yorumlar içerisinde yer alan yoğun düzeyde link “spam” olarak
algılanabilir. Özellikle sayfadaki yorum özelliğini kötüye kullanan otomatik
yazılımlar da bu soruna yol açar. Eğer yoğun bir denetleme mekanizmasına
sahipseniz yorumlarla gelen linkleri kontrol etmeniz, gerekirse silmeniz
sağlıklı olacaktır. Eğer böyle bir mekanizmanız yoksa denetime ek olarak “captcha”
kullanmanızı tavsiye ederiz.
Phantom Güncellemesine
Dair Analiz Örneği
Arama
Motoru Optimizasyonu yazılımı SearchMetrics
Suite kullanılarak Haziran ayında yapılan bir analizde, Phantom
güncellemesinden etkilenen Web sitelerini görelim:
Olumsuz
Etkilenenler
|
Olumlu
Etkilenenler
|
||
Adres
|
Kayıp
|
Adres
|
Kazanım
|
Weheartit.com
|
-87%
|
Outlettable.com
|
579%
|
Upworthy.com
|
-72%
|
Religionfacts.com
|
224%
|
Ehow.com
|
-56%
|
Imgur.com
|
166%
|
Searchenginewatch.com
|
-42%
|
Vudu.com
|
141%
|
Isitdownrightnow.com
|
-39%
|
Alexa.com
|
130%
|
Wisegeek.com
|
-37%
|
Livestream.com
|
129%
|
Examiner.com
|
-37%
|
Quora.com
|
125%
|
Hubpages.com
|
-33%
|
Genius.com
|
124%
|
Movieweb.com
|
-27%
|
Couponcabin.com
|
119%
|
Rottentomatoes.com
|
-27%
|
Dealsplus.com
|
119%
|
Offers.com
|
-26%
|
Stereogum.com
|
119%
|
Foursquare.com
|
-22%
|
Thesaurus.com
|
117%
|
Answers.com
|
-21%
|
Groupon.com
|
116%
|
Pinterest.com
|
-15%
|
Qz.com
|
114%
|
Linkedin.com
|
-15%
|
Epicurious.com
|
112%
|
Merriam-Webster.com
|
-13%
|
Arstechnica.com
|
110%
|
Wikihow.com
|
-11%
|
Amazon.com
|
105%
|
Yelp.com
|
-10%
|
Webmd.com
|
102%
|
Not: yukarıdaki veriler yaklaşık değerleri ifade
etmektedir.
Gördüğünüz gibi, kayıp yaşayan sitelerin
bir kısmı yakından tanıdığımız isimler. Foursquare, Pinterest, Linkedin gibi
popüler Web siteleri algoritma güncellemesini kayıpla karşılamışlardır.
Güncellemeden olumlu pay alan tanıdık isimler ise Imgur, Alexa, Amazon gibi
markalardır.
Güncellemenin sizi olumsuz etkilememesi
için neler yapabilirsiniz?
İlk olarak site trafiğinizi iyi analiz
etmeniz şarttır. Kullanıcılar, davranışlarıyla size sinyaller verebilmektedir.
Site trafiğinizi iç ve dış analiz araçlarıyla inceleyerek kullanıcıların hangi
noktada sayfanızı terk ettiğini tespit edebilir ve o sayfalarınızda
iyileştirmeye gidebilirsiniz. Ayrıca düşük kalitedeki kısa ve zayıf içeriğinizi
güncellemeniz, 404 sayfalarını tespit edip gerekli yönlendirmeleri yapmanız, rahatsız
edici reklam ve açılır pencereleri daha dikkat çekmeyecek şekilde
güncellemeniz, ses ve video dosyalarının kontrolünü kullanıcıya bırakmanız
şarttır. Tüm bunlara odaklanarak hem kullanıcı deneyimini hem de içerik
kalitenizi artırmayı hedefleyebilirsiniz. Böylece Phantom veya Panda gibi
algoritmaların yaptırımlarından bir nebze de olsa uzaklaşmanız mümkün
olabilecektir.
Bana 5.000.000,00 USD kredi veren kredi şirketi Diğer kredi yatırımcıları teklifimi ihmal ettiğinde ancak bay benjamin lee bana başarı kredisi verdiğinde. doğrudan kredi finansmanı ve yatırım açısından projeye giriyorlar. sermaye piyasası fonlarına erişim arayan şirketlere ve bireylere finansman çözümleri sağlarlar, projenizi finanse etmenize veya işinizi büyütmenize yardımcı olabilirler .. E-posta İletişim ::::
YanıtlaSil247officedept@gmail.com
+ 1- (989-394-3740) 'a whatsapp Numarasına yazın