Ana içeriğe atla

Google phantom algoritma detayları




İçerik kalitesi ve kullanıcı deneyimi, popüler arama motoru Google’ın bir Web sitesinde en çok aradığı iki kavram. Çeşitli algoritma değişiklikleri ve güncellemelerle bu iki kavramın gelişmesini teşvik etmeyi hedefleyen Google, özellikle içerik kalitesi konusundaki güncellemelerine devam ediyor. Bu yazımızda Google Phantom güncellemesiyle ilgili detayları ve güncellemeden maksimum fayda elde etmeniz için önerilerimizi paylaştık.
Herhangi bir anda Google güncellemeleriyle karşılaşma ihtimali doğduğunda, Web yöneticilerini bir telaş sarıyor. Güncelleme organik trafiği nasıl etkileyecek? Sıralama kaybı yaşanacak mı? Bunlar gibi birçok soruyla karşı karşıya kalıyoruz ve güncelleme süresinde sitemizdeki her şeyi tek tek kontrol etmemiz gerekebiliyor. Geçtiğimiz hafta Panda 4.2 güncellemesinin devreye girdiğini ve veri değişiminin yavaş yavaş gerçekleşeceğini gözlemledik. Şimdi, “Phantom” adıyla bilinen “İçerik Kalitesi Güncellemesi“ni inceleyelim ve hangi noktalara dikkat edilmesi gerektiğine göz atalım.
Phantom ve Panda
Phantom algoritmasından bahsederken ya “içerik kalitesi güncellemesi” ya da son dönemlerde “reverse Panda” (ters Panda) şeklinde adlandırıldığını görmekteyiz. Bunun sebebi Phantom algoritmasının kaliteli içeriğin ön plana çıkmasını amaçlayan Panda güncellemesiyle benzeşen bir konsepte sahip olması. Şimdi sırayla algoritmaya dair detayları inceleyelim:
1.      Phantom algoritması, bir çeşit filtre içeriyor ve temel sıralama algoritmasına entegre edilmiş. Güncelleme el ile kontrol edilmiyor, bu sebepten herhangi bir zamanda sıralama değişikliği gerçekleşebilir.
2.      Phantom, sayfa düzeyinde çalışmakta. Yani sitenizdeki düşük kaliteli içeriğe sahip olan sayfalar sıralamada gerilemekte, algoritma sitenizin tamamını etkilemiyor. Ancak sitenizde yüksek oranda düşük kaliteli içeriğe sahip sayfa varsa, doğal olarak tüm siteniz bundan olumsuz etkilenmekte.
3.      Panda güncellemesinden olumsuz etkilenmiş olan ve bu etkiye rağmen herhangi bir eylemde bulunmamış Web siteleri Phantom algoritmasından da etkileneceği için daha büyük bir sıralama kaybı yaşanacaktır. Bu durumla karşılaşan Web yöneticieleri, Panda 4.1 güncellemesi yüzünden sıralama kaybı yaşandığını düşünüyorlardı. Ancak Panda algoritması 10 aydır –geçtiğimiz haftaya kadar– güncelleme almıyordu.
4.      Güncelleme özellikle “nasıl yapılır?” temalı, kısa ve öz içeriğe sahip Web sitelerinin yüksek düzeyde trafik kaybetmesine sebep oldu. Genellikle kullanıcı tarafından üretilen ve bolca reklama sahip olan çoğu sayfanın maksimum düzeyde olumsuz etkilendiğini söyleyebiliriz.
5.      Bu güncelleme de yavaş yavaş, haftalar içinde devreye girdi. Bazı Web sitelerinde 3-4 haftada etkisi görülürken, bazıları bir gün sonra trafik kaybı yaşamaya başladı. Hızlı trafik kaybı yaşayan sitelerin genel olarak içerik kalitesi problemi yaşadığını söylememiz mümkün.
6.      Bazı büyük markalar da negatif etkiyi hissedenler arasındaydı. Markanın bilinirliği ve otoritesi, güncellemenin olumsuz etkilerini yumuşatmaya yetmemiş gibi görünüyor. İçerik kalitesi güncellemesi her Web sitesini eşit düzeyde değerlendirmekte.
7.      Tüm bu güncellemeler ve algoritma değişiklikleri ışığında, neden bir site güncellemeden olumlu etkilenmişken diğerinin olumsuz etkilendiği konusunda kesin bir şey söylemek çok mümkün olmasa da, tek bildiğimiz şey içerik kalitesi ve kullanıcı deneyimi kötü olan sayfaların bu olumsuzluğu kendine çektiğidir.
Mayıs ayında devreye giren Phantom algoritma güncellemesi ve geçtiğimiz hafta devreye giren Panda 4.2 güncellemesiyle beraber, içerik kalitesi ve kullanıcı deneyimi kavramları daha önemli hale geliyor. Özellikle 18 Temmuz’dan itibaren geçecek olan bir aylık süre içerisinde trafik değişimini çok dikkatli şekilde takip etmenizi tavsiye ederiz. Herhangi bir olumsuz etkiyle karşılaştığınızda, bunun ilk sebebinin algoritma güncellemesi olması ihtimali çok yüksek.
İçerik Kalitesi ve Kullanıcı Deneyimi
Bir Web sitesinde neyin en iyi ve neyin en kaliteli olacağını söylemek oldukça zordur. Sitenin hedefi, kullanıcılarının davranış profili, ürünün /hizmetin hedef kitlesi, beklentiler ve gereksinimler ışığında genel bir fikir ortaya çıkarabiliriz. Ancak kesin bir cevap vermemiz mümkün değildir. Aynı zamanda bir Web sayfasının hem kullanıcıların zevkine hem de arama motoru standartlarına hizmet etmesi gerekmektedir. Kısaca söyleyebiliriz ki, kullanıcı deneyimi öğeleri kullanıcılarınıza, içerik kalitesi de arama motorlarına hitap edebilir. Aynı zamanda kullanıcı deneyimi öğelerinin ve içerik kalitesinin hem kullanıcı için hem de arama motorları için optimize edilmiş olması çok sağlıklı olacaktır.
Kullanıcı deneyimini etkileyecek temel etkenler nelerdir? Aşağıda bir kısmını inceledik:
İçeriğin Üzerindeki Reklamlar ve Açılır Pencereler
above the fold
Bir sayfaya girdiğinizde içeriğin üzerinde bir anda beliren reklam görselini gördüğünüzde ne yaparsınız? Genel olarak kullanıcıları bu reklamları sıkıcı buluyor ve hemen kapatıyor. Sırf bu yüzden sitenizi terk eden kullanıcılar olduğunu da söylemek isteriz. Google’ın 2012 yılında sayfa içeriğiyle ilgili güncelleme geliştirmesi yaptığını biliyor muydunuz? Bu geliştirme aynı zamanda içeriğin üzerine yerleşen görsel bazlı reklamları da kapsamakta ve bu tür kötüye kullanılan reklamlar sayfanın cezalandırılmasına sebep olabilir. Bu noktada ceza almamak için söz konusu reklamlarınızı sayfanın alt kısmına ve okunur içeriğin dışındaki çerçevelere taşımanız büyük önem taşımaktadır.
Ayrıca çok sayıda açılır pencere (popup) kullanmak da kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen bir başka faktör. Sırf bu yüzden birçok tarayıcı üzerinde açılır pencere engellemesi mevcut. Sadece gereken koşullarda açılır pencere kullanımı olumsuz bir etki yaratmamakta.
Kendi Kendine Çalmaya Başlayan Müzik ve Videolar
bu sekmede ses çalınıyor
Kullanıcı Web sitesine girdiğinde nereden geldiğini bilmediği gizemli bir müzik veya ses duyduğunda, bundan büyük oranda rahatsız olmaktadır. Genelde bazı firmaların açılış sayfalarında kullandığı müzik çalma yöntemi, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir. Kullanıcılar müziğin veya sesin nereden kapatılacağını bulmakta zorlanmakta ve çoğu zaman siteyi hemen terk etmektedirler. Eğer mümkünse müziğin veya sesin çalınması için kullanıcıya bir tercih vermeyi deneyin.
“Peki neden Youtube’a girdiğinizde videolar biz başlat tuşuna basmadan başlıyor?” diye sorarsanız, bunun sebebi Youtube’un bir video platformu olmasıdır. Siteniz video veya ses platformu değilse, kullanıcıya dinletmek istediğiniz veya izletmek istediğiniz içeriğin kontrolünü kullanıcıya bırakmanız deneyimi artıracaktır.
Yinelenen ve Kopya İçerik
Stradiji Linkedin
Sadece Panda veya Phantom algoritmalarında değil, her koşulda yapılmaması gereken şey, içeriğin kopyalanması ve / veya yinelenerek sunulmasıdır. Bir başka Web sitesinden alınmış kopya içeriğin veya kendi sitenizde farklı URL’lerde yayınladığınız aynı içeriğin sıralamanızı ve trafiğinizi olumsuz etkilemesi kaçınılmazdır. Özellikle kullanıcı tarafından üretilen içeriğe göre şekillenen Web sitelerinde (nasıl yapılır siteleri, sözlükler, forumlar vb.) kopya ve yinelenen içerikle karşılaşma oranı çok daha yüksektir. Bu konuda örneğini verebileceğimiz en bilindik isimlerden bir tanesi, Linkedin‘dir.  Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi, farklı dillerde hizmet veren Linkedin, yinelenen içeriğin yoğun düzeyde varlığını gözlemleyebildiğimiz bir platformdur.
Zayıf İçerik
zayıf içerik
Kopya ve Yinelenen içeriğin yanında, içerik kalitesine etki eden en büyük faktör zayıf içeriktir. Daha önce de çokça bahsettiğimiz zayıf içerik konusu, bir Web sitesinin bu tür güncellemelerden olumsuz etkilenmesine sebep olan faktörlerin en başında gelmektedir. Zayıf veya gereğinden fazla kısa bir içeriği olan sayfalar, kullanıcıların çok vakit geçirmediği sayfalardır. Ayrıca genellikle arama terimlerine yeterli kadar cevap vermedikleri için zamanla tercih edilmeyeceklerdir. Ek olarak, bir sayfada yüksek olması olması beklenen “HTML / Text” (Kod- metin içerik) oranı, HTML kodlarında ağır basıyorsa, o sayfanın içeriğinin zayıf olduğunu söyleyebiliriz. Yazılı içeriğinizin HTML kodlarına uygun bir oranda olması çok sağlıklıdır, çünkü arama motorları sitenizin yazılı içeriğini kodlarla birlikte taramaktadır. Eğer çok fazla kod varsa veya kodlar yazılı içeriğe oranla ağır basıyorsa, arama motoru sitenizi taramaktan vazgeçebilir.
En basitinden, biz bu konuyu birkaç cümleyle anlatmaya çalışsaydık, sizin için ne kadar yeterli olurdu? Özellikle çok sayıda detayı olan konularda yazılmış olan kısa ve zayıf metinler, kullanıcıları tatmin etmediği için trafik kaybı yaşanmasına sebep olacaktır.
Tasarım Tercihleri ve Hataları
kötü tasarım
Tasarım, kullanıcı deneyimini etkileyen en büyük etkenlerden biridir. Tasarım, içerik kalitesi kadar büyük bir öneme sahiptir, kullanıcının kararlarını ortalama %30 – %40 oranında etkileyen bir etken olduğunu söyleyebiliriz. Bu da kötü tasarıma sahip olan bir Web sitesinin %30 ila %40 oranında trafik kaybetmesi anlamına gelmektedir. Özellikle “spam” kokan tasarıma sahip sitelerin bu güncellemelerden kurtulması neredeyse olanaksız gibi. Kötü bir tasarım, kaliteli içeriğe erişimi zorlaştırdığı için “yapılmaması gerekenler” konusunda başı çekmektedir.
404 Durum Kodları ve Hata Sayfaları
404 hata kodu
Doğru şekilde oluşturulmamış 404 sayfaları kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen bir başka etkendir. Eğer kullanıcıyı yönlendiren standart bir 404 sayfası hazırlanmamışsa, kullanıcının sitenizi gezinmeye devam etmesi mümkün olmayacaktır. Aşağıda doğru şekilde yapılandırılmamış bir 404 sayfası görmektesiniz:
404 not found
404 sayfaları iki farklı sebepten kaynaklanabilir. İlki, kullanıcı hatalı bir URL yazmış olabilir. İkincisi, kullanıcı olmayan bir sayfaya gelmiş olabilir. İlk sebep Web yöneticisiyle ilgili değildir ancak ikinci sebep her şekilde Web yöneticisiyle ilgili bir durumdur. Daha önce var olan, arama motorlarının belleğine kaydedilmiş veya farklı bir Web sitesinden link almış bir sayfanın 404 hata kodu vermesi, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir. Eğer mümkünse sayfanızı güncellemeniz veya içerikle doğrudan ilgisi olan başka bir sayfaya yönlendirmeniz büyük önem taşımaktadır. 404 sayfalarının sayısı giderek artıyorsa kontrolü ele almanız gerekmektedir. Çok sayıda 404 sayfasının ortaya çıkması hem link profilinizi hem de trafiğinizi negatif etkiler.
Kullanıcı Yorumlarından Kaynaklanan Problemler
spam yorumlar
Bir Web sitesinde sürekli denetlenmesi gereken konulardan biri de kullanıcıların yaptığı yorumlardır. Sitenizde çok sayıda kullanıcı yorumu varsa, hepsini denetlemek ve düzenlemek çok zamanızı alıyor demektir. Phantom güncellemesi, bu konudaki denetimsizliği cezalandıracak şekilde şekillendirilmiştir. Sayfanızdaki yorumlar için her ne kadar “noindex” meta etiketi eklemiş olsanız da, yorumlar içerisinde yer alan yoğun düzeyde link “spam” olarak algılanabilir. Özellikle sayfadaki yorum özelliğini kötüye kullanan otomatik yazılımlar da bu soruna yol açar. Eğer yoğun bir denetleme mekanizmasına sahipseniz yorumlarla gelen linkleri kontrol etmeniz, gerekirse silmeniz sağlıklı olacaktır. Eğer böyle bir mekanizmanız yoksa denetime ek olarak “captcha” kullanmanızı tavsiye ederiz.
Phantom Güncellemesine Dair Analiz Örneği
Arama Motoru Optimizasyonu yazılımı SearchMetrics Suite kullanılarak Haziran ayında yapılan bir analizde, Phantom güncellemesinden etkilenen Web sitelerini görelim:
Olumsuz Etkilenenler
Olumlu Etkilenenler
Adres
Kayıp
Adres
Kazanım
Weheartit.com
-87%
Outlettable.com
579%
Upworthy.com
-72%
Religionfacts.com
224%
Ehow.com
-56%
Imgur.com
166%
Searchenginewatch.com
-42%
Vudu.com
141%
Isitdownrightnow.com
-39%
Alexa.com
130%
Wisegeek.com
-37%
Livestream.com
129%
Examiner.com
-37%
Quora.com
125%
Hubpages.com
-33%
Genius.com
124%
Movieweb.com
-27%
Couponcabin.com
119%
Rottentomatoes.com
-27%
Dealsplus.com
119%
Offers.com
-26%
Stereogum.com
119%
Foursquare.com
-22%
Thesaurus.com
117%
Answers.com
-21%
Groupon.com
116%
Pinterest.com
-15%
Qz.com
114%
Linkedin.com
-15%
Epicurious.com
112%
Merriam-Webster.com
-13%
Arstechnica.com
110%
Wikihow.com
-11%
Amazon.com
105%
Yelp.com
-10%
Webmd.com
102%
Not: yukarıdaki veriler yaklaşık değerleri ifade etmektedir.
Gördüğünüz gibi, kayıp yaşayan sitelerin bir kısmı yakından tanıdığımız isimler. Foursquare, Pinterest, Linkedin gibi popüler Web siteleri algoritma güncellemesini kayıpla karşılamışlardır. Güncellemeden olumlu pay alan tanıdık isimler ise Imgur, Alexa, Amazon gibi markalardır.
Güncellemenin sizi olumsuz etkilememesi için neler yapabilirsiniz?
İlk olarak site trafiğinizi iyi analiz etmeniz şarttır. Kullanıcılar, davranışlarıyla size sinyaller verebilmektedir. Site trafiğinizi iç ve dış analiz araçlarıyla inceleyerek kullanıcıların hangi noktada sayfanızı terk ettiğini tespit edebilir ve o sayfalarınızda iyileştirmeye gidebilirsiniz. Ayrıca düşük kalitedeki kısa ve zayıf içeriğinizi güncellemeniz, 404 sayfalarını tespit edip gerekli yönlendirmeleri yapmanız, rahatsız edici reklam ve açılır pencereleri daha dikkat çekmeyecek şekilde güncellemeniz, ses ve video dosyalarının kontrolünü kullanıcıya bırakmanız şarttır. Tüm bunlara odaklanarak hem kullanıcı deneyimini hem de içerik kalitenizi artırmayı hedefleyebilirsiniz. Böylece Phantom veya Panda gibi algoritmaların yaptırımlarından bir nebze de olsa uzaklaşmanız mümkün olabilecektir.

Yorumlar

  1. Bana 5.000.000,00 USD kredi veren kredi şirketi Diğer kredi yatırımcıları teklifimi ihmal ettiğinde ancak bay benjamin lee bana başarı kredisi verdiğinde. doğrudan kredi finansmanı ve yatırım açısından projeye giriyorlar. sermaye piyasası fonlarına erişim arayan şirketlere ve bireylere finansman çözümleri sağlarlar, projenizi finanse etmenize veya işinizi büyütmenize yardımcı olabilirler .. E-posta İletişim ::::
    247officedept@gmail.com
    + 1- (989-394-3740) 'a whatsapp Numarasına yazın

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Word Dosyasındaki Resimleri Silme - Kaldırma ?.

Microsoft Word dosyasındaki resimler toplu olarak kaldırmak Microsoft Word dosyasındaki resimleri toplu olarak kaldırmak için CTRL+H tuş kombinasyonunu kullanarak (bul-değiştir) penceresini açın. Açılan pencere de (aranan değer / find what) wordde resimleri silmek için aşağıdaki komutu yazın. ^g microsoft word de resimleri kaldırmak için (yeni değer / replace with) alanına hiçbirşey yazmayıp boş bırakın. (Tümünü değiştir /  Replace all) butonuna tıklayın. Bütün Microsoft wordde / word dosyasından bütün resimler kaybolur / silinir.

Animasyonun 12 Prensibi / Kuralı nedir ?

ANİMASYON Animasyon nedir ? Animasyon (canlandırma) , birkaç  resmin  arka arkaya hızlı bir şekilde gösterilmesiyle elde edilen hareketli görüntüdür. Geçmişte animasyonlar birkaç kağıda istenen resimlerin çizilmesi ve kâğıtların hızlıca geçirilmesi veya bir çemberin içine konup döndürülmesi ile yapılıyordu. Günümüzde  bilgisayar  teknolojisi hem  vektör  hem de  piksel  tabanlı animasyonlar yapılmasına olanak sağlamaktadır. 2D animasyon tekniğinde saniyede 12 kare çizilerek yapılır. Limited animasyon tekniğinde ise daha az kare çizilerek yapılmaktadır. Bir animasyon filmi yapılmadan önce karakter tasarımları arkasından senaryonun storyboard çalışması ve en son layout çalışması yapılmaktadır. Profesyonel bir şekilde yapılması planlanan bir animasyon filmine bu aşamalar geçilmeden başlanamaz. Animasyon teknikleri son zamanlarda yapılan işlerle teknikte sınır tanımadığını göstermiştir. Fakat genel olarak kategorize etmek gerekirse 3D, 2D, st...

YÖNETİMİN 14 İLKESİ - Henry Fayol - 1841 - 1925

YÖNETİMİN 14 İLKESİ (Henry Fayol – 1841 – 1925) 1. İŞ BÖLÜMÜ: Bir tek alanda çalışma ya da bir konuda uzmanlaşma, çalışanların daha hızlı deneyim kazanmalarına ve yeteneklerini düzenli bir şekilde geliştirmelerine yardımcı olur. Çalışanlar, iş bölümü yapılarak daha verimli hale getirilebilirler. 2. YETKİLENDİRME/YETKELENDİRME: Talimatlar doğru bir şekilde verilmeli, bununla birlikte çalışanların görevleriyle ilgili yetkileri de dengeli bir şekilde dağıtılmalıdır. 3. DİSİPLİN: Çalışanların talimatlara riayet etmesi gerekir, ancak bu iki yönlü bir olgudur: Eğer yöneticiler, iyi bir liderlik sergileyip, takımın bir parçasıymış gibi hareket ederlerse, çalışanlarının iş talimatlarına riayet etmelerini sağlayabilirler. 4. TALİMATLARDA BÜTÜNLÜK: Talimatlarda çelişkiye yol açmamak için her çalışan yalnızca bir yöneticiye bağlı olmalıdır. 5. YÖNETİMDE BÜTÜNLÜK: Aynı görevleri yapan kişiler aynı amaçlara sahip olmak zorundadır. Bu, bir şirkette koordinasyonu sağlamanın temelidir. Yönetim bütünlü...